Kilpailikutsu

KILPAILUKUTSU

Kaikille avoin talvipurjehduskilpailu
Kilpailun järjestäjänä toimii STAPL ry

Jääsurffauksen kilpailu ajetaan kelkoilla ja surffirikeillä, kahdessa muodossa (rata-ajo ja slalom; slalom ajetaan, mikali jääolosuhteet sen sallivat), noudattaen seuraavia sääntöjä: Winter Windsurfing European Cup (WWEC 2011), Winter Windsurfing Racing Rules (WWRR), tämä Kilpailukutsu (NoR) sekä Purjehdusohjeet (SI)

Muut jääpurjehtijat (siivet, jääpurret jne) ovat tervetulleita mutta eivät saa häiritä kilpailua tai esittelyä ja ovat täysin vastuussa omasta kalustostaan

40 € osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä, ilmoittautumiskaavake pitää täyttää, kalusto rekisteröidä, jokaisella kilpailija oltava voimassaoleva tapaturmavakuutus (suomalaisten kilpailijoiden tapauksessa riittää Purjehtijaliiton kilpailijalisenssi, joko Purjelautaliiton tai oman seuran kautta)

Purjehdusohjeet (SI) annetaan viimeistään kipparikokouksessa

Jokainen kilpailija osallistuu täysin omalla vastuullaan, sopiva kypärä on ehdoton vaatimus, muut suojat suositeltavia. Jokainen on velvollinen huolehtimaan kaikkien jäällä liikkujien, myös itsensä, turvallisuudesta ja välttämään mitä tahansa turhia riskejä; purjehtiminen pimeässä sekä mahdollisilla heikkojen jäiden alueilla (joista ilmoitetaan viimeistään kipparikokouksessa) on ehdottomasti kielletty

Kilpailijat sitoutuvat kilpailemaan raittiina, dopingin suhteen noudatetaan ISAF:n Määräystä 21

Pimeässä purjehtiminen on kielletty

Kilpailun aikana tulee olemaan kilpailupäällikkö, ratatuomarit sekä toimitsijat

Kilpailijoiden joukosta valitaan protestikomitea joka yhdessä tuomareiden kanssa käsittelee mahdolliset protestit, mikäli tuomari tai kilpailija on osallisena protestissa, valitaan hänen tilalle toinen kilpailija

Kilpailu käydään edellä mainittujen sääntöjen mukaisesti (säännöt laitetaan näkyviin kilpailupaikalle ja selvitetään kipparikokouksen yhteydessä); kaikki osallistujat sitoutuvat osallistumisellaan hyväksymään tuomariston päätökset heidän kalustostaan, purjehtimisestaan ja mahdollisista protesteista

Ilmoittautumisen yhteydessä kilpailijoille jaetaan numeroliivit jotka on pidettävä näkyvissä sekä harjoitusten että kilpailun ajan; kilpailun jälkeen ne on ehdottomasti palautettava järjestäjälle

Ratojen muoto, sijainti ja kierrosten ilmoitetaan kipparikousten yhteydessä

Kilpailupaikkana on Oravi, Suomi. http://www.saimaaholiday.net/oravi/index.php?page=sijainti&hl=fi

Heikkojen jää- tai tuuliolosuhteiden sattuessa kilpailu saatetaan peruuttaa – tämä ilmoitetaan viimeistään 22.2.2012 sivustolla www.purjelautaliitto.fi

Tuomaristo päättää paikan päällä lähtöjen määrästä

Kummassakin muodossa (rata-ajo ja slalom) annetaan seuraavat palkinnot
Yleissarja
Naiset (jos enemmän kuin viisi osallistujaa)
Nuoret alle 20 vuotta 31.12.2011 (jos enemmän kuin viisi osallistujaa)
Masterit yli 40 vuotta 31.12.2011 (jos enemmän kuin viisi osallistujaa)
Best Try (tuomariston päätöksellä)
Mahdollisen demovaiheen aikana kaikkia kilpailijoita pyydetään ystävällisesti perehdyttämään kaikkia katsojia ja kokeilijoita jääpurjehdukseen ja kalustoon sekä auttamaan paikalla olevia mediaedustajia hyvien kuvien saamisessa. Kilpailuvaiheessa kilpaileminen menee etusijalle.

Aikataulu:
Lauantai 25.2.
08:30 – 09:00 ilmoittautuminen
09:30 kipparikokous
10:00 ensimmäinen mahdollinen lähtö
17:00 viimeinen mahdollinen lähtö

Sunnuntai 26.2.
9:00 kipparikous
9:30 ensimmäinen mahdollinen lähtö
16:00 viimeinen mahdollinen lähtö
17:00 palkintojenjako (toivotaan kaikkien osallistujien läsnäoloa)

Mahdolliset aikataulumuutokset ilmoitetaan kipparikouksissa